اسکلت در موهو ، ستاره و رسم مسیر در افتر افکتز

This posts contains some tutorials about particles in after effects and bones in moho studio- source: aloobaloo-studio

در جدیدترین انیمیشن تولیدی ام نیاز به کار با درخشش داشتم، و به قولی با ارواح و ستاره ها سر و کار داشتم. استفاده از نرم افزار پارتیکل راضی ام نمی کرد. بنابراین در اینجا آموزشی تلگرافی از سه مورد قرار میدهم در صورت نیاز به توضیح بیشتر تماس بگیرید.

الف) متحرک سازی کاراکتر در موهو – انیمه استودیو 

شکل خود را به فایل import کنید

روی new-> bone کلیک کنید

لایه ی شکل را روی لایه ی اسکلت (bone) بکشید تا زیر مجموعه ی آن شود

حالا لایه ی اسکلت را انتخاب کرده و با ابزار کناری شروع به رسم اسکلت، تغییر دامنه ی کنترل و متحرک سازی کنید.

ب) ایجاد دنباله ای مثل دنبال ای که یک شهاب سنگ پشت خود رسم می کند. 

از قسمت افکت ها از t2wipestardots استفاده کنید.

ج) ظاهر شدن شکلی در مسیری خاص، مثل رویش گیاه را رسم امضا

شکل را وارد کار کنید

با کمک ابزار قلم روی شکل مسیر رسم کنید

effects – generate – stroke  را در منو ها انتخاب کنید

ضخامت استروک را تغییر داده تا طرح را بپوشاند، در واقع حالا این استروک ماسک طرح شده است . با بازی با strating point and ending point شروع و پایان رسم را تعیین کنید

paint style  را به reveal original image  تغییر دهید

نکته: در حالت ب اگر بخواهید دنباله ی شما روی مسیر خاصی حرکت کند باید مسیر را که مثلا در یک لایه ی solid رسم کرده اید در بخش ماسک کپی کنید، سپس در لایه ی افکت stardots به زیربخش path بروید و در آن جا با crtl+V پیست کنید به این ترتیب فریم های کلیدی مسیر به شکل مسیر حرکت دنباله ی ستاره ای جایگذاری میشود.

منبع : استودیو آلوبالو

نویسنده: ژینوس ملکی

نوشته های از مطالعات روزانه ام در هنر، علم و تکنیک | بُن پُم به معنای سیب خوب است | حدیث هستم و در نوشتن و ترجمه نام ژینوس را انتخاب کرده ام : ژین=زندگی و نوس->نویسنده؛ از طرفی مرا به یاد جین وبستر نویسنده ی محبوبم می اندازد [فیلمساز انیمیشن کوتاه/ مهندس نرم افزار]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *