ترم سوم 91-90 کارگردانی2

این صفحه یکی از صفحات بخش ” وبلاگم در دوران کارشناسی ارشد انیمیشن” در مجله بلاگ بن پم است.


همانطور که گفتم این درس برخی تمرین هایش با صدا و کارگاه 2 مشترک  و تکمیل کننده ی یکدیگرند.

هرکس پروژه ی تحقیقی -مکاشفه ای داشت که یک فیلم ( همان فیلمی که دوست داری آن گونه بسازی) انتخاب کنیم و نما به نما ، رنگ به رنگ ، شیوه ی تولیدش همه را ببینیم و تحلیل کنیم.

هم انجام خود این کار فوق العاده بود ، و هم شیوه ای که استاد تعیین کرد یعنی هر هفته یک نفر ارائه داشته باشد ، به این شکل من یک کار تحلیل نکردم بلکه 10-12 کار تحلیل کردم و اطلاعات همگی مان به روز شد ، یادتان باشد در ترم پیش و درس تولید به این استاد لقبمردی با مثال های مدرن داده بودم، شیوه ی هوشمندانه ی تدریسش خیلی خوب است.

http://s1.picofile.com/file/6478542252/horizontal_rule.gif

http://www.tvcrit.com/tvcrit3/framegrab/VLC9

http://www.tcf.ua.edu/slgallery/shotlogger/documentation.php

Cinema metrics software: http://www.cinemetrics.lv/index.php

این مربوط می شود به درام و فیلمنامه ولی چون  پژوهشی که استاد به ما داده بود و انصافا هوشمندانه انتخاب شده بود و من در این درس تازه با مبحث story throughline ها در طی پژوهشی که برای راتاتویی داشتم آشنا شدم بنابراین در اینجا این سایت را می آورم

storyfanatic

Four Throughlines

Every complete story consists of four throughlines. The Overall Story Throughline, which is an objective look at the problem affecting everyone in the story. The Main Character Throughline which obviously covers the central character with which the audience empathizes most with. The Impact Character Throughline who provides an alternate way of solving the problem at hand and a perspective different from the Main Character. Finally, there is the Subjective Story or Relationship Throughline – which covers the relationship between the Main Character and the Impact Character. Having all four of these in a story is required if the Author’s intention is to argue some greater meaning.

http://s1.picofile.com/file/6478542252/horizontal_rule.gif

برای بچه فیلم تولید می شود اما باید در وابقع برای بزرگسال هم بسازید ، هر بچه با خودش دو تا بزرگسال می برد

http://s1.picofile.com/file/6478542252/horizontal_rule.gif

کاراکتر ها

قهرمان/ ضد قهرمان / پیرو / گروه

http://s1.picofile.com/file/6478542252/horizontal_rule.gif

مبادا در staging دچار خطای خطوط مماس شوید ، چرا که خطوط مماس منجر به شکل سوم در ذهن ببیننده می شود

در staging  همه چیز را در جلو یا پشت تلنبار نکنید، پس زمینه ، وسط، جلو

خیلی معتقدند لی اوت یعنی دادن عمق به صحنه

http://s1.picofile.com/file/6478542252/horizontal_rule.gif

تمرین ترم های گذشته ، دیدن کار beads ایشو پاته و جدا کردن نموداری کات ها

http://s1.picofile.com/file/6478542252/horizontal_rule.gif

فیلم lavatory love  ، کنستانتین برونسیت را دیدیم و نما به نما استاد تحلیل کرد ، خصوصا فریم های نادیدنی ته فیلم

http://s1.picofile.com/file/6478542252/horizontal_rule.gif

کاراکترهای جنبی خیلی مهمند ، سنجاب عصر یخبندان انقدر مهم و خوب شخصیت پردازی شده که در کار بعدی سهمش رفت بالا در دقایق فیلم

http://s1.picofile.com/file/6478542252/horizontal_rule.gif

شاهکار های چارلی

دولا شدن از لبه کشتی غافلگیری ببینده ای که فکر می کرد بالا می آورد

پول در مقابل کهنه فروشی

چسباندن تمبر با زبان طرف

سکه تقلبی

صحنه عشقی با زمین شور که بعدا در فیلم ماسک هم تکرار شد

بادکنک دیکتاتور بزرگ

سخنرانی

تعویض موقیت

هواپیما ی برعکس ( وقتی نمی تونی موقعیت رو عوض کنی موقعیت دوربین رو جابجا کن )

نارنجک تو آستین

سینک خوردن ماهی تابه تو سر چارلی با موسیقی

http://s1.picofile.com/file/6478542252/horizontal_rule.gif

Disney Double take

http://s1.picofile.com/file/6478542252/horizontal_rule.gif

صحنه های عاشقانه معمولا بعد آن ها که ریتم کند شده یک اتفاق مهم هم می افتد

 گربه های اشرافی

WALL-E

bambi

هیولا ها ( چشم و اشک )

چشم عنصر مهمی است ، سبک ژاپنی در چشم های درشت از همین جا به وجود آمد

http://s1.picofile.com/file/6478542252/horizontal_rule.gif

برتوف : چارلی طوری نما هارا به هم وصل می کنه انگار که موزیسینه ( موزیکانته)

http://s1.picofile.com/file/6478542252/horizontal_rule.gif

three little pig T  به عناصر صحنه دقت کنید ، بابای سوسس و کالباس ، مامان یک عالمه بچه دورش ، پسری که عشق هنر و دیوار خوانه اش معلوم می کنه

http://s1.picofile.com/file/6478542252/horizontal_rule.gif

 

کتاب

هوکس

مقاله برد برد در مورد زاویه دیدی

کارگردانی جان ناس

کاستنبرگ

نکات انیمیشن از قول اولی جانسون ( در کلاس مو به مو توضیح داده شد)

حرکت ، ریتم و زمان بندی برای انیمیشن ، اریک لارسون

جزوات هانا و باربارا

فیلم

آگهی Hey you

، mel brooks History of the world

کشتی بخار ویلی

back to future

no time for nuts

West side story

رضا موتوری ، بهروز وثوقی

تمدن های برونو بوزتو

بازپرسی به پایان می رسد

God father

یک عالمه تیتراز از سایت Frogetthefilm

فیله های آموزشی هالیوود در مورد محل قرار گیری دوربین ( فوکوس کشی)

زین های شعله ور

اصطلاح

میک موسینگ

recyle  -reuse animaiton

قانون سی درجه

افکت پاکمون

جان لستر می گوید : هر وقت کم می یارم کار ژاپنی ها را می بینم ، استاد استالیزه کردن و کم کردن حرکات هستند

افراد

ناصر ملک مطیعی

http://s1.picofile.com/file/6478542252/horizontal_rule.gif

مقاله های سینمایی

آیتم های لازم در نقد و تحلیل فیلم

مطالعات فیلم و دوره های فیلم

مطالعات فیلم