ترم چهارم ۹۱-۹۰ کارگاه تصویر متحرک ۳

این صفحه یکی از صفحات بخش ” وبلاگم در دوران کارشناسی ارشد انیمیشن” در مجله بلاگ بن پم است.


از اینکه مطالب این درس را خیلی نکته وار نوشته ام ببخشید، درواقع تنها برای یادداشت شخصی خودم و پسورد دار می نوشتم و نه به قصد نمایش عمومی اما برخی از دوستان لطف داشتند و اصرار کردند که متون را باز کنم.

_______________________________________

گارکاه ۳

در این کلاس تصورم از انیمیت به کلی تغییر کرد و از یک کار یدی به یک هنر با ریزه کاری های فراوان تغییر کرد

روال کار این بود که تمرینی داده می شد، ور در شروع کلاس حدود ۲-۳ ساعت دانه دانه کارهای هر کس دیده می شد و نظر داده می شد ، نظر های رک و بی رودربایستی استاد و اینکه توقع بالایی داشت و گاهی پیش می آمد در دو جلسه کار یک نفر را قابل قبول می دانست این ها همه تاثیر داشت ، استاد از کرج می آمد و کلاس از ۱ تا ۴ -۵ -۶ ادامه پیدا می کرد. استاد خودش هم طراحی می کرد یعنی فقط از دور نمی گفت لنگش کن خودش هم جلوی ما کار می کرد و عااااالی . من گاهی کارهایم خوب نبود و نشان نمی دادم اما اول کلاس را می رفتم و نظرات را گوش می دادم آخر استاد به قول خودش نمی خواست بی تفاوت باشد ، گفته بود بدون کار سر کلاس نیایید ، به کسی  کمتر از ۱۵ نمی دهم اگر می آیید کار کرده باشید. قرار بود سر کلاس بیشتر کار کنیم ولی معمولا سر کلاس کار انجام نمی شد

جالبی اش این بود که استاد گفت دست شما باز است با چه تکنیکی و برخی عروسکی انتخاب ولی با عروسک به هیچ وجه نمی شد آن توقع استاد را برآورده کرد و همه در نهایت خطی شدند یا کات اوت مانند

فقط یک افسوس : استاد آخر ترم گفت که جایی کلاس گذاشته و همکارش دارد مدل های ریگ شده ی انیمه استودیو و  تری دی مکس هم آماده می کند برای کسانی که طراحی شان خوب نیست، کاش اول ترم استاد به ما نمی گفت یک شخصیت بسازیم ، کاش می شد یک مدل آماده دانلود کنیم و بر اساس ظاهرش خصوصیاتی برایش تعریف کنیم و بعد بر اساس تعریفمان انیمیت کنیم . من سعی کردم از آزادی تری دی استفاده کنم اما چون ریگ  نکردم همان روش همه را ادامه دادم دوستانم سعی کردند عروسکی کار کنند اما جواب نداد 

کارهای ترم

طراحی کاراکتر ، مدل شیت  کاراکتر در چند پز مهم ( متناسب با شخصیتی که تعریف کرده ایم براش ترسو ، کنجکاو و ..)

، ۱۰ تا حرکت خاص برای کاراکتر بر اساس شخصیت او

بازی سازی بر اساس دیالوگ، فقط با میمیک ( کلوزآپ از کاراکتر) – لیپ سینک

بازی سازی بر اساس موسیقی- باید حتما طرح داستانی داشته باشیم برای کاراکتر

استوری برد می زنیم -> به گونه ای که یک تامبنیل از توش درآد تمام آت حرکات اصلی در آن دیده شود و زمان بندی موسیقی را به ما بدهد ، موسیقی راهنمای ما ، متعهد به آن و ضرباهنگ ها باشیم

سه نوغ  – کلید های اصلی – میانی – حرکتی

Between   فقط برای میزان حرکتی و زمان بندی

تصویر برداری زنده -> رتوسکوپی نیست

از روی یک فیلم زنده انیمیت می کنیم مثلا بازی را خودمان انجام می دهیم و روی کاراکتر پیداه می کنیم

توضیح پایان هر پز را نبویسید

پز طلایی : مشخص کننده خصوصیات اصلی کاراکتر

حرکت مهم

خصوصیات کاراکتر واضح باشد و مجبور به کشف نشویم

اینکه چی در کنار چی مهم است

Сlean up  کنید تا نهایی

متحرک سازی صرف برای ما مهم نیست ، راه رفتن یا هرچه بلکه نمود آن خصوصیت کاراکتر در نوع متحرک سازی مثلا در راه رفتنش مهم است

حالات مختلف را بروید ولی نکته اینکه خصوصیتی ( خصوصیت اخلاقی و نه فیزیکی)  که برای کاراکترتان تعریف کرده اید باید در همه ی این حرکات باشد

راه رفتن  مغرور / احخساساتی / عصبی / رند و مکار ، ترسو ، دست و پا چلفتی، مست ، نا متعادل

سیلوئت هم باید زیبا باشد

 

خیلی ها بودند وارد بازار انیمیشن شدند اما در حد متحرک ساز صرف باقی ماندند چون به مرحله ی بازی سازی نشدند و بازی سازی نکردند

–          من نمی توانم خواستن را به شما یاد بدهم ، فلان شاگرد قدیمم خواست

کارهای گزینش شده ی دانشجویان قدیم را دیدیم

Sogol film , amoos film ,

بیژن مرتضوی موسیقی

فنی زاده منبع الهام کاراکتر معلم خمره بود

___________________________

نگاه حرفه ای یعنی اینکه هرچه گفتند انجام بدهی نه اینکه بگویی محدود شده ام و دلسرد بشوی

در دمو های animation mentor  کاراکتر یکی است شخصیت ها مهم اند

حرکت -> بازی سازی و شخصیت

در صد ایکه شما در آینده درگیر پروژه ی شخصی بشوید خیلی کم است  مگر پولدار  و باید بتوانی به جرف بغلی گوش بدهی  در یک تیم حتی اگر آن بغلی سواد نداشته باشد و نتواند حرف بزند و صحبت کند

کلید تاکیدی -> برای تاکید و مثلا در نقطه اوج کلید اضافه جمع شدن ، تاکید مشت بر صورت له شده ،

تاکید سنگینی ، حرکت لگن با خم شدن زانو

برای تمرین موسیقی  یک خط می کشید و رویش ثانیه های مختلف را علامت می زنید بعد در این تایملاین می نویسید مثلا این ثانیه پریدن آ این ثانیه  فلان کار و یواش یواش پر تر و شلوغ تر می کنیدش

یک کار غیر منتظره وارد کن تا همه چیز در راتانی هدف نباشد

صدا ضبط کنید ،  صدا خیلی زمان بندی می دهد به تجربه ی استاد حتی خیلی خیلی بیشتراز تصور و یا کرنومتر زمان بندی می دهد

__________________________________–

بازی سازی  تجه کنید -> دو دست جلو / یک دست سر عق  / یک دست سر جلو

من می خوام  -> دست روی سینه /

این تراکتور رو روشن کنم -> با انگیزه / با درماندگی / دست ها روی هم چرخان 

در پیمیر فریم شمماری

شروع و کلید های اصلی را نگاه دارید

با پیش حرکت و کلید های میانی به این pose برسید

بعد از آن به میزانی که باید حرکت کنید کمتر فیکس فیکس لااقل دم یا گوش حرکت کند

نکات تی وی پینت

Сtrl  + alt چرخش

 سایز اصلی

Alt ¡+ click + move حرکت دادن

 

برای ایجاد لرزش روی گوش باید فریم ۱ بره ۳ ، ۲ بره ۵ که حالت لرزش

حرکتا سنگسن کاراکتر حفط شود

حرکات درجا بسازید

در نرخم افزار کپی نکنید ، از اول بکشید کپی جان کار را می گیرد ، اسکیس مهمه نیست کپی نکنید

 ————————–

jlتمرین آخر انتخای یکی از این دو مورد

یک نمای درگیری بدون کات در دوربینl

live acting

_____________________

اسمورف رو ببینید 

چلفتی بازی های کاراکتر ساده اما خوب و کم هزینه

اول تجسم بعد ساختن و نه برعکس

تست ها رو خوب کنید

از متحرک سازی شروع بعد استوری برو و فیلم نامه و ..

اگر فیلم نامه نویس نداند متحرک سازی  به جای فیلمنامه داستان می نویسد

تمرکز ندارم شبه ها کاری می کنم تا ساعت ۸ صبح چون بچه نمی داره

اول با کانسپت برید بعد اصلاح کنید از اول دقیق نزنید

در قدیم دوپ شیت بوده و تمرکز و وسواس

یک حرفی بنید ، برید بیرون بعد بیاید که از کار فاصله بگیرید

صدا راه رفتن در بیارید

دوب دوب یا  دو دو دو دوب

این زمان بندی را می دهد

پست صحنه + جلو صحنه استاپ موشن و تحلیل

حبابی که نباید بترکد

نه نه انگار خودکشی ولی شیرجه که یکی دیگه را نجات بده

سفت کردن ستاره ها با آچار

_______________________________

jasonryananimation.com

____________________________________________-

Live action
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
“Live Action” redirects here. For other uses, see Live Action (disambiguation).
For live action in role-playing games, see live action role-playing game. This article needs additional citations for verification. Please help improve this article by adding citations to reliable sources. Unsourced material may be challenged and removed. (April 2010)

In filmmaking, video production, and other media, the term live action refers to cinematography, videography not produced using animation.[1] As it is the norm, the term is usually superfluous, but it makes an important distinction in situations in which one might normally expect animation, as in a Pixar film, a video game or when the work is adapted from an animated cartoon, such as Scooby-Doo, The Flintstones or Josie and the Pussycats films, or The Tick television program. Use of puppets in films such as The Dark Crystal is also considered to be live action, provided that stop-motion is not used to animate them.

The term is also used within the animation world to refer to non-animated characters: in a live-action/animated film such as Who Framed Roger Rabbit or Mary Poppins, in which humans and cartoons co-exist, “live-action” characters are the “real” actors, such as Bob Hoskins and Julie Andrews, as opposed to the animated “actors”, such as Roger Rabbit himself.

Live action can also mean that a film or a television show is adapted from comics. Adaptations from comics include live-action film versions of Marvel Comics’ Spider-Man and X-Men, DC Comics’ Superman and Batman, or manga such as Death Note, Detective Conan and Great Teacher Onizuka.

_______________________________________________________________

Dope sheet

 #۱

________________________________________________

*

What is the difference between a plot synopsis and a plot summary?
In: Writing: Plot and Setting [Edit categories]
Answer:

one is a spoiler another one isn’t. plot synopsis is usually the one that entice the people to read the book. They are found at the back cover

___________________________________________________________

*

What is the theme in a story? what is the plot in a story? how do you differentiate both?
Report Abuse
۵ years ago Report Abuse

Greg R (2012 still jammin’)
Best Answer – Chosen by Asker
The plot is the literal step by step action in a story. The “theme” is kind of the moral, what the reader should take away as the main idea.

To give you an idea, we’ll talk about a story probably everyone knows: The ugly duckling.

In the story, the duckling feels sad as he compares the way he looks to how all the other babie ducks/birds look. He feels awkward and ungainly. At the end, he finds out that he is a swan and feels proud of how he will one day look…after he’s grown up.

What I just told you above is the plot.

The theme would be “you can’t judge a book by its cover” to use the cliche. What’s inside a person is what makes them beautiful…because the duckling’s beauty can’t be seen NOW but it is there…and will eventually come out with the passage of time.

Does this help?

To Ruth: I think you mean “setting”. Setting is WHERE the story takes place

______________________________________________

کارهای بهزاد فراهت.

_______________________________________________