اطلاعات عمومی انیمیشن

این صفحه یکی از صفحات بخش ” وبلاگم در دوران کارشناسی ارشد انیمیشن” در مجله بلاگ بن پم است.


http://www.dsource.in/course/cutout-module/manual-method/stages/pre-production/index.html

اسکار و انیمیشن

لیست انیمیشن های کوتاه در اسکار

لیست انیمیشن های بلند در اسکار

imdb

http://s1.picofile.com/file/6478542252/horizontal_rule.gif

مرد شاهکار تقسیم صفحه به چند نما کیست؟

استاد تقسیم صفحه به چند نما و یا به قولی شورشگر در برابر روایت رایج سینمایی کیست؟

پاسخ :Paul Driessen

http://s1.picofile.com/file/6478542252/horizontal_rule.gif

درباره ی ۹ مرد دیزنی

برای مشاهده ی لیست و نام ها روی عکس کلیک کنید

http://s1.picofile.com/file/6478542252/horizontal_rule.gif

۱۲ اصل انیمیشن

۱۲ اصل انیمیشن که در کتاب illusion of life اثر  Frank Thomas & Ollie Johnston.(pp.47-69) آمده است:

۱٫ Squash and stretch

۲٫ Anticipation

۳٫ Staging

۴٫ Straight Ahead Action and Pose to Pose

۵٫ Follow Through and Overlapping Action

۶٫ Slow In and Slow Out

۷٫ Arcs

۸٫ Secondary Action

۹٫ Timing

۱۰٫ Exaggeration

۱۱٫ Solid Drawing

۱۲٫ Appeal

برای مشاهده ی توضیح هر کدام از موارد کلیک کنید

http://s1.picofile.com/file/6478542252/horizontal_rule.gif

۷ اصل خلاقیت پیکسار از جان لستر

۷ Creative Principles of Pixar by John Lasseter

  1. Never come up with just One Idea.
  2. Remember the First Laugh.
  3. Quality is great Business Plan.
  4. Its all about The Team.
  5. Fun invokes Creativity not Competition!
  6. Creative output always reflects The Person at The Top.
  7. Surround Yourself with Creative People You Trust!

برای مشاهده ی توضیحات در باره ی هر کدام کلیک کنید لینک  ۱   لینک ۲

همچنین اگر می خواهید توضیحات را به زبان فارسی بخوانید از اینجا استفاده کنید.

در حاشیه :‌اولین فیلم لَسِتر چه بوده؟The Adventures of André and Wally B

http://s1.picofile.com/file/6478542252/horizontal_rule.gif

بونراکو، یک شیوه جهانی

بونراکو از آن دست شیوه‌های تئاتر عروسکی است که ابعاد گسترده‌ جهانی پیدا کرده‌ و به همین دلیل در ایران هم شاهد استفاده فراوان از این شیوه هستیم. پوشاندن لباس و نقاب سیاه بر تن و چهره و گرداندن عروسک‌های بزرگ از نشانه‌های بارز این شیوه است که اصالت و ریشه ژاپنی دارد. بونراکو که در قرن هفدهم و از سال ۱۶۸۴ میلادی به عنوان شکلی تئاتری به کار گرفته شده است، در قرن هجدهم به اوج خود می‌رسد و امروز در سراسر دنیا به عنوان یک شیوه و یا تکنیک‌هایی از این شیوه مورد استفاده فعالان تئاتر عروسکی قرار می‌گیرد. این اوج گرفتن آن قدر دامنه‌دار و تاثیرگذار بود که از بونراکو نمایش کابوکی به وجود آمد، البته این نوع تازه به دلیل گسترده بودن بونراکو همچنان مهجور باقی ماند تا در دوره میجی و تحولات آن دوره و باز شدن دروازه‌های ژاپن به روی دنیای غرب، امکان دیده شدن و تبلور کابوکی هم ایجاد شد.
بونراکو چیست؟عنوان بونراکو مربوط می‌شود به نام یمورا بونراکوکن Uemura Bunrakaken که در اوساکا Osaka صاحب یک تئاتر بود و برنامه‌های تئاتری او تنها توسط یک نفر انجام می‌شد. او اندازه‌ عروسک‌هایش را تا دو برابر بزرگتر کرد تا آن‌ها را به شخصیت‌های عروسکی کابوکی Kabuki که شبیه شخصیت‌های تئاتر زندگی بودند، نزدیکتر کند. او این کار را بدان جهت انجام داد که عروسک‌ها از لحاظ حرکت و بیان کم اهمیت جلوه نکنند. سر عروسک‌های او دارای چشم‌ها و ابروان متحرک بودند و همان آن‌ها باز و بسته می‌شد. دست‌های این عروسک‌ها دارای انگشتان مفصل‌دار بودند.
عروسک‌گردان که در معرض دید تماشاگران است کار حرکت دادن سر و بازوی راست عروسک را به عهده دارد و در همان حال دو دستیار او که دستکش‌های سیاه به دست دارند، بازوی چپ و پاهای عروسک‌ را حرکت می‌دهند. شخص راوی یا خواننده وجود دارد و نوازنده، گفتار او را با نواختن ساز شامیسن Shamisen (سازی که دارای سه سیم است) همراهی می‌کند. (۱)
چرایی گسترشوقتی در یک شیوه اجرایی تکنیک‌هایی موجود باشد که فارغ از معنای درونی آن بتواند در هر جایی قابلیت اجرایی بیابد، ناخواسته چنین بهره‌برداری از آن ممکن خواهد شد. بونراکو ریشه در باورهای مذهبی ژاپنی شینتو دارد و بنابراین رنگ چهره‌های عروسک و نحوه لباس پوشیدن و ارائه موسیقی و آواز از این باورها پیروی می‌کند. اما در تبدیل و استفاده از این شیوه و تکنیک در جاهای دیگر دنیا، این باورها به کنار گذاشته می‌شود، چون لزومی در باور داشتن آن‌ها احساس نمی‌شود، فقط تکنیک و زیبایی شناسی موجود در آن قابلیت انتقال می‌یابد و حالا هنرمندان دنیا می‌توانند این تکنیک‌ها و شیوه را در همجواری باورهای خود استفاده کنند. البته گاهی اشتراکات فرهنگی مانع از حذف این باورها می‌شود. چنان چه استفاده از رنگ سرخ برای بیان هیجان و حسادت، سبز برای بیان نیروهای فرازمینی و ارغوانی برای بیان مرتبه اشرافی شخصیت‌ها به کار گرفته می‌شود. این موارد به سادگی می‌تواند در دیگر نقاط نیز قابل پذیرش باشد چنان چه در تعزیه ایرانی رنگ سرخ برای اشقیاء و رنگ سبز برای اولیاء و اهل بیت به کار می‌رود. اما این بهره‌مندی گاهی در حد استفاده از تکنیک پوشش سیاه، برای حرکت در صحنه و گرداندن عروسک‌ها به کار می‌رود، گاهی از آن برای ساخت عروسک‌های بزرگ استفاده می‌شود و گاهی تلفیق این دو را با هم داریم. زمانی نیز صحنه‌آرایی، استفاده از موسیقی و آواز زنده در کنار صحنه و حرکت عروسک‌ها در دل صحنه، از بونراکو به امانت گرفته می‌شود.
بنابراین شیوه بونراکو ظرفیت بالایی دارد که به انواع و اقسام مختلف می‌توان از آن بهره‌برداری نمایشی کرد، چنانچه در بالا نیز توضیح دادیم که چنین امکانی در بونراکو دیده می‌شود، برخی از تکنیک‌های آن به امانت گرفته شود.
در دنیای امروز به دلیل ارتباطات ملل با همدیگر، همه بر آن هستند از امکانات فرهنگی یکدیگر استفاده کنند. این ایراد نیست که در ایران یا هر جای دنیا از شیوه بونراکو یا تعزیه یا روحوضی و کمدیا دلارته استفاده شود، بلکه ایراد در این جاست که ما نتوانیم با مقتضیات زمانی روزگار خود را همسو کنیم و به لحاظ پیشرفت فرهنگی حرفی برای گفتن نداشته باشیم. ژاپن یکی از آن کشورهای شرق دور است که خیلی زود در قرن اخیر توانمندی‌های فرهنگی خود را به مشارکت جهانی گذاشته است چنانچه شعر هایکو و نمایش عروسکی بونراکو دیگر از مرزهای ژاپن عبور کرده و در سراسر دنیا طالبان و طرفداران زیادی دارد.
پانوشت:
۱) تئاتر عروسکی، گونتربیم، ترجمه حسن پارسایی، چاپ اول، ۱۳۷۷ ، انتشارات نمایش.
 
 

جدول تاریخ انیمیشن در joshuamosley

۱۸۲۴: Peter Roget presented his paper ‘The persistence of vision with regard to moving objects’ to the British Royal Society.
۱۸۳۱: Dr. Joseph Antoine Plateau (a Belgian scientist) and Dr. Simon Rittrer constructed a machine called a phenakitstoscope. This machine produced an illusion of movement by allowing a viewer to gaze at a rotating disk containing small windows; behind the windows was another disk containing a sequence of images. When the disks were rotated at the correct speed, the synchronization of the windows with the images created an animated effect.
۱۸۷۲: Eadweard Muybridge started his photographic gathering of animals in motion.
۱۸۸۷: Thomas Edison started his research work into motion pictures.
۱۸۸۹: Thomas Edison announced his creation of the kinetoscope which projected a 50ft length of film in approximately 13 seconds.
۱۸۸۹: George Eastman began the manufacture of photographic film strips using a nitro-cellulose base.
۱۸۹۲: Emile Renynaud, combining his earlier invention of the praxinoscope with a projector, opens the Theatre Optique in the Musee Grevin. It displays an animation of images painted on long strips of celluloid.
۱۸۹۵: Louis and Augustine Lumiere issued a patent for a device called a cinematograph capable of projecting moving pictures.
۱۸۹۶: Thomas Armat designed the vitascope which projected the films of Thomas Edison. This machine had a major influence on all sub-sequent projectors.
۱۹۰۶: J. Stuart Blackton made the first animated film which he called “Humorous phases of funny faces.” His method was to draw comical faces on a blackboard and film them. He would stop the film, erase one face to draw another, and then film the newly drawn face. The Ôstop-motionÕ provided a starting effect as the facial expressions changed be fore the viewerÕs eyes.
۱۹۰۸: In France Emile Cohl produced a film, Phantasmagoriewhich was the first depicting white figures on a black background.
۱۹۱۰: Emile Cohl makes En Route the first paper cutout animation. This technique saves time by not having to redraw each new cell, only reposition the paper.
۱۹۱۱: Winsor McCay produced an animation sequence using his comic strip character “Little Nemo.”
۱۹۱۳: J.R. Bray devised “Colonel Heeza Liar,” and Sidney Smith created “Old Doc Yak.”
۱۹۱۴: John R Bray applies for a patent on numerous techniques for animation. One of the most revolutionary being the process of printing the backgrounds of the animation.
۱۹۱۴: Winsor McCay produced a cartoon called “Gertie, The Trained Dinosaur” which amazingly consisted of 10,000 drawings.
۱۹۱۴: Earl Hurd applies for a patent for the technique of drawing the animated portion of an animation on a clear celluloid sheet and later photographing it with its matching background. [Cel animation]
۱۹۱۷: The International Feature Syndicate released many titles including “Silk Hat Harry”,”Bringing Up Father”, and “Krazy Kat”.
۱۹۱۹: Pat Sullivan created an American cartoon “Felix the Cat.”
۱۹۲۶: The first feature-length animated film called “El Apostol” is created in Argentina.
۱۹۲۳: Walt and Roy Disney found Disney Brothers Cartoon Studio.
۱۹۲۳: Walt Disney extended Max Fleischer’s technique of combining live action with cartoon characters in the film “Alice’s Wonderland”.
۱۹۲۷: Warner Brothers released “The Jazz Singer” which introduced combined sound and images.
۱۹۲۸: Walt Disney created the first cartoon with synchronized sound called “Steam Boat Willy”.
۱۹۳۰: The King of Jazz is produced by Universal. In it is a short animated sequence done by Walter Lantz. It is the first animation done with the two strip technicolor process
۱۹۳۴: Urb Irwek creates a multi-plane camera. This camera is capable of filming several separate layers of cels giving the final frame a truly three dimensional look.
۱۹۴۳: John and James Whitney produced “Five Abstract Film Exercises.”
۱۹۴۵: Harry Smith produced animation by drawing directly onto film.
۱۹۵۷: John Whitney used 17 Bodine motors, 8 Selsyns, 9 different gear units and 5 ball integrators to create analog computer graphics.
۱۹۶۱: John Whitney used differential gear mechanisms to create film and television title sequences.
۱۹۶۳: Ivan Sutherland and SKETCHPAD at MIT/Lincoln Labs
۱۹۶۴: Ken Knowlton, working at Bell Laboratories, started developing computer techniques for producing animated movies.
۱۹۷۲: University of Utah, Ed Catmull develops an animation scripting language and creates an animation of a smooth shaded hand. Ref: E. Catmull, “A System for Computer Generated Movies”, Proceedings of the ACM National Conference, 1972. (In the SIGGRAPH 98 Seminal Graphics collection.)
۱۹۷۲: University of Utah, Fred Parke creates first computer generated facial animation. >Ref: F. Parke, “Computer Generated Animation of Faces”, Proceedings of the ACM National Conference, 1972. (In the SIGGRAPH 98 Seminal Graphics collection.)
۱۹۷۴: National Research Council of Canada releases Hunger/La Faim directed by Peter Foldes and featuring Burtnyk and Wein interactive keyframing techniques. Ref: N. Burtnyk and M. Wein, “Interactive Skeleton Techniques for Enhancing Motion Dynamics in Key Frame Animation”, Communications of the ACM, 19(10), October 1976. (In the SIGGRAPH 98 Seminal Graphics collection.)
۱۹۸۲: Tron, MAGI, movie with CG premise
۱۹۸۳: Bill Reeves at Lucasfilm publishes techniques for modeling particle systems. “Demo” is Star Trek II: The Wrath of Kahn. The paper also promotes motion blur. Ref: W. Reeves, “Particle Systems — A Technique for Modeling a Class of Fuzzy Objects”, Computer Graphics, 17(3), July 1983. (In the SIGGRAPH 98 Seminal Graphics collection.)
۱۹۸۴: The Last Starfighter, CG is used in place of models
۱۹۸۴: Porter and Duff at Lucusfilm publish paper on digital compositing using an alpha channel. Ref: T. Porter and T. Duff, “Compositing Digital Images”, Computer Graphics, 18(3), July 1984. (In the SIGGRAPH 98 Seminal Graphics collection.)
۱۹۸۵: Girard and Maciejewski at OSU publish a paper describing the use of inverse kinematics and dynamics for animation. Their techniques are used in the animation “Eurythmy.” Ref: M. Girard and A. A. Maciejewski, “Computational Modeling for the Computer Animation of Legged Figures”, Computer Graphics, 19(3), July 1985. (In the SIGGRAPH 98 Seminal Graphics collection.)
۱۹۸۵: Ken Perlin at NYU publishes a paper on noise functions for textures. He later applied this technique to add realism to character animations. Ref: K. Perlin, “An Image Synthesizer”, Computer Graphics, 19(3), July 1985. (In the SIGGRAPH 98 Seminal Graphics collection.)
۱۹۸۷: John Lasseter at Pixar publishes a paper describing traditional animation principles. “Demos” are Andre and Wally B and Luxo Jr. Ref: J. Lasseter, “Principles of Traditional Animation Applied to 3D Computer Animation”, Computer Graphics, 21(4), July 1987. (In the SIGGRAPH 98 Seminal Graphics collection.)
۱۹۸۷: Craig Reynolds then at Symbolics (now at Dreamworks SKG) publishes a paper on self-organizing behavior for groups. “Demos” are Stanley and Stella and Batman Returns. Ref: C. W. Reynolds, “Flocks, Herds, and Schools: A Distributed Behavioral Model”, Computer Graphics, 21(4), July 1987. (In the SIGGRAPH 98 Seminal Graphics collection.)
۱۹۸۸: Willow uses morphing in live action film
۱۹۹۲: Beier and Neely, at SGI and PDI respectively publish an algorithm where line correspondences guide morphing between 2D images. “Demo” is Michael Jackson video Black and White. Ref: T. Beier and S. Neely, “Feature-Based Image Metamorphosis”, Computer Graphics, 26(2), July 1992. (In the SIGGRAPH 98 Seminal Graphics collection.) v
۱۹۹۳: Chen and Williams at Apple publish a paper on view interpolation for 3D walkthroughs. Ref: S. E. Chen and L. Williams, “View Interpolation for Image Synthesis”, Computer Graphics Proceedings, Annual Conference Series, 1993. (In the SIGGRAPH 98 Seminal Graphics collection.)
۱۹۹۳: Jurassic Park use of CG for realistic living creatures
۱۹۹۵: Toy Story first full-length 3D CG feature film

direction: ltr; /pcenter